DHPP ucap tahniah PAS

KUALA TERENGGANU: Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Terengganu merakamkan ucapan penghargaan tahniah kepada saf kepimpinan PAS Pusat yang baru dipilih pada Muktamar PAS ke-57 yang lalu.

Pengerusinya, Dr B.Chandran berkata saf kepimpinan PAS yang baru dipilih oleh para perwakilan tersebut mampu membawa perubahan dalam pilihan raya akan datang.

Katanya, DHPP negeri Terengganu yakin perubahan tersebut merupakan gandingan mantap kepimpinan PAS bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13.

“Saya ucap tahniah dan syabas kepada saf kepimpinan PAS yang terpilih pada Muktamar PAS ke-57 di Kuala Lumpur.

“Saya cukup yakin saf kepimpinan PAS ini adalah gandingan mantap parti untuk hadapi pilihan raya umum tidak lama lagi,” ujarnya ketika ditemui di pejabat DHPP Terengganu.

Selain itu, beliau turut merakamkan ucapan penghargaan kepada Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Mohd Abdul Wahid Endut yang baru dilantik sebagai Pesuruhjaya PAS Terengganu yang baru.

Katanya, kepimpinan Abdul Wahid diyakini mampu mengembalikan semula negeri ini ke pangkuan PAS dalam pilihan raya akan datang.

“Beliau (Abdul Wahid) seorang Ahli Parlimen Kuala Terengganu, seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Wakaf Mempelam dan Yang Dipertua PAS Kuala Terengganu.

“Kita (DHPP) cukup yakin dengan kepimpinan Yang Berhormat (Wahid) untuk menarik sokongan rakyat kepada PAS dan Pakatan Rakyat,” jelasnya.

Apa yang penting, kata Dr. Bala, kerajaan Barisan Nasional (BN) mesti ditumbangkan dalam pilihan raya sesuai dengan agenda “PAS Ganti Umno” (PGU).

Menurutnya, ‘senjata’ utama yang mampu menjatuhkan Umno-BN adalah penghayatan kepada Buku Jingga Pakatan Rakyat.

0 comments:

 
Powered By Blogger | Original Design By Far East Technologies | Modified By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top