Demontrasi APCO di Masjid Pengadang Baru





HARI INI…Awang terima satu panggilan telefon dari seorang sahabat yang memaklumkan esok (Jumaat-16 April2010) akan ada satu demontrasi secara aman.

Terkejut ‘beruk’ juga Awang pada mulanya…apa hal tiba-tiba ada orang hendak buat demontrasi dan bantahan.

Persoalannya, demontrasi apa…? bantahan untuk siapa…? di mana..? jam berapa…? Dan setelah dimaklumkan baru Awang tahu, rupa-rupanya demontrasi bantah Israel Laknatullah.

Puncanya, dalam ‘diam-diam’ ubi…Najib al-tantunya kita yang baru dilantik setahun jagung jadi ‘kepala bapak’ dan ‘bapak Perdana Menteri’ ada buat hubungan sulit dengan individu Yahudi Laknatullah.

‘Dan Sebenarnya’…kita kena ingat dan ambil faham. Semua itu mungkin kerana terpaksa Najib berbuat demikian melalui pihak ketiga supaya tidak nampak sangat dia terlibat secara langsung dengan rejim Israel.

Kita semua sedia maklumlah, Najib al-tantunya itu terlalu banyak masalah dan skandalnya. Maka, kesempatan itu diambil oleh puak Yahudi yang bercita-cita menguasai dunia umat Islam.

Mereka (Yahudi) cuba ‘menjerat’ serta ‘mengikat’ mana-mana pemimpin umat Islam yang ada kes, yang ada skandal untuk ikut telunjuknya.

Jika tidak…’tobak-lahum’ si-Najib ini tidak dapat jadi PM kerana kes-kes dia yang bertimbun-timbun itu.

Maka, esoknya orang ramai dijemput menyertai ke perhimpunan secara aman bagi membantah penglibatan sebuah Syarikat APCO Worldwide Sdn. Bhd yang didakwa mempunyai kaitan dengan Israel.

Perhimpunan tersebut anjuran Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu (DPPNT) akan diadakan pada hari esok 16 April 2010 jam 2.15 petang sejurus selepas solat Jumaat.

Ketuanya, Ustaz Mohd Nor Hamzah menyeru orang ramai agar sama-sama menyertai perhimpunan secara aman tersebut.

Katanya, umat Islam wajar menunjukkan sikap kepedulian serta sensitif terhadap isu-isu semasa yang menyentuh keselamatan negara.

“Kami (Pemuda) menyeru orang ramai dan umat Islam yang prihatin supaya dapat bersama-sama dengan Pemuda PAS di Masjid Pengadang Baru, Kuala Terengganu.

“Kita (PAS) akan mengadakan bantahan secara aman sebaik sahaja selepas solat Jumaat untuk menunjukkan sikap keprihatinan rakyat Malaysia menentang Israel,” tegasnya.

Semalam, katanya Dewan Pemuda PAS Terengganu telah membuat satu laporan polis terhadap syarikat berkenaan yang akan disusuli pula oleh Pemuda PAS Kawasan-kawasan.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Payong menyarankan agar orang ramai datang lebih awal serta menunaikan solat Jumaat di masjid berkenaan.

Awang pun menyerulah kepada orang ramai supaya panjangkan perkara yang baik ini dan program seumpama ini sebenarnya dibuat serentak di seluruh negara.

Jadi, jika di tempat anda juga ada dibuat harap-harap dapat ambil peduli dan cakna kerana usaha ini untuk menentang campurtangan orang Yahudi di negara kita melalui kebodohan dan ketololan pemimpin Umno dan Barisan Nasional (BN).

0 comments:

 
Powered By Blogger | Original Design By Far East Technologies | Modified By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top