Blooger Umno + Pemimpin Umno = BODOH







PENGUMUMAN….waktu berkempen Pilihan Raya Kecil P94 Hulu Selangor berbaki tidak sampai 24 jam lagi.

Masing-masing parti bertanding akan mempergiatkan segala kepakaran dan strategi bagi menawan hati para pengundi yang akan menjadi ‘hakim’ pada hari pembuangan undinya 25 April 2010 (Ahad).

Barisan Nasional (BN) memperjudikan calon dari parti MIC yang bukan anak tempatan malah pernah jadi pengundi ‘hantu’ di Sungai Siput, Perak bagi memenangkan Presiden MIC, Dato’ Seri S. Samny Vellu pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-12, lalu.

Calon Umno yang turut ‘mengidam’ kerusi tersebut kerana mahu membela ketuanan Melayu dengan laungan ‘HIDUP MELAYU…HIDUP UMNO…HIDUP MELAYU’..dan akhirnya sendiri ‘layu’ di tangan Dato’ Samy yang mahukan ‘Abang Kamal’ (Kamalanathan) jadi calon pilihan MIC.

Manakala, Pakatan Rakyat (PR) pula menampilkan calon Melayu dari Parti KeADILan Rakyat (PKR) yang direstui oleh PAS dan DAP 100 peratus dan diharapkan mendapat sokongan orang Melayu yang mahukan ‘ketuanan Melayu’.

Dato’ Mohd Zaid Ibrahim bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, bekas pimpinan Umno Pusat dan negeri Kelantan, yang telah ‘BERTAUBAT’ di atas segala kesilapan dan kejahilan ketika berada dalam Umno-BN dahulu menjadi calon pilihan PR.

Bab calon sahaja, jika orang Melayu Umno tidak undi juga Dato’ Zaid maknanya jelas orang Melayu Umno memang ‘bodoh’ tahap ‘maksima’ dan ‘tolol’ paling tinggi darjatnya termasuk Presiden Perkasa, Dato’ Ibrahim Ali yang ‘lembek’ macam katak puru.

Awang hendak jelaskan di sini ‘apa yang orang kata’ tentang senario politik disepanjang kempen pilihan raya kecil di Hulu Selangor itu dan esok (25 April) mereka akan mengundi.

Sebelum penamaan calon, ada ura-ura Umno akan meletakkan calonnya dan orang tempatan. Sebab, majoriti pengundinya Melayu sebanyak 52.74 peratus (30,020 pengundi) daripada 64,500 pengundinya.

Maka, dimainkan oleh Blooger-blooger Umno, wartawan-wartawan Umno dan cakap-cakap pemimpin Umno…calon tempatan jadi pilihan untuk rakyat dan pengundi di P94 sokong dan undi.

Tetapi, MIC yang diketuai oleh Dato’ Samy tidak setuju dan tetap mahukan calon MIC yang lama (Palanivel) tetapi rakyat tidak mahunya lagi. Dan Dato’ Samy terpaksa akur dan pilihan terakhir meletakkan Kamalanathan.

Persoalannya, Kamalanathan pula bukan orang tempatan dan calon luar dari kawasan Hulu Selangor. Maka, pemimpin Umno-BN pun mainkan pula calon luar tetap jadi pilihan pengundi BN.

Apabila, Pakatan Rakyat meletakkan calon Melayu Dato’ Zaid Ibrahim yang akan mempertahankan P94 Hulu Selangor, pemimpin Umno-BN terkejut ‘beruk’ dan ‘gila babi’ buat seketika.

Maka, Umno-BN pun cabarlah PKR-Pakatan Rakyat supaya turut meletakkan calon India kerana dia (BN) terpaksa tunduk kepada Dato’ Samy yang mahukan calon MIC.

‘Dan Sebenarnya’…bersidanglah segala bala tentera Umno-BN dan para Blogger Umno-BN dan para Wartawan Kanan-kanan Umno-BN. Awang tahu sangat sebab ada di kalangan mereka itu member-member Awang yang terlibat sama untuk mempastikan kemenangan calon BN itu.

‘Dan Sebenarnya’…Blogger-blogger Umno-BN dan pemimpin strategi politik Umno-BN ini banyak yang ‘bodoh-bodoh’ dan ‘tolol-tolol’. Mereka itu, juga ‘kaki betina’…’kaki botol’…’tahi judi’…’bapak rasuah’ dan semua cukup lengkaplah.

Lebih 50 peratus pemimpin Umno-BN, menteri dan para blogger yang pro-Umno ini adalah ‘kai-kaki’ seperti yang disebut di atas tadi. Awang bukan cakap kosong dan jika tidak percaya…’jom ikut Awang sekali ke Bukit Bintang’ dan tempat-tempat tertentu.

Di sana dan di tempat mereka jika hendak pergi pun kena pakai ‘kabel’ dan ‘line’ tertentu. Jika tidak…payah hendak jumpa dengan ‘kaki-kaki’ itu yang cerdik. Licik dan pandai berbohong kepada rakyat.

Sebaik sahaja, PR umumkan calon Dato’ Zaid Ibrahim sebagai calon PKR. Maka, para Blogger Umno pun bersidang dan mesyuarat apa bentuk serangan yang sesuai dan ‘termakan’ oleh pengundi Melayu Umno yang tolol-tolol di Hulu Selangor.

‘TERBUKTI’…semua pemimpin Umno-BN dari yang kecik-kecik di kampong berstatus JKKK atau Ketua Cawangan sampai ke Menteri dan Perdana Menteri adalah ‘kaki botol’, ‘tahi judi’, ‘kaki betina’ dan ‘pembunuh’ pun ada sampai tahap itu.

Sememangnya, sewaktu Dato’ Zaid Ibrahim duduk dalam Umno, jadi pemimpin Umno, bekas orang kuat Umno dan semasa jahiliah tahap maksima dalam Umno. Dia (Zaid) sendiri akui minum arak, teguk ‘air kencing syaitan’ bersama-sama dengan pemimpin Umno-BN yang masih ada sekarang.

Tetapi, dia (Zaid) telah bertaubat dan insaf di atas segala kesilapan, dan dosa-dosa masa lalu. Dan dia (Zaid) telah bertaubat kepada Allah SWT dan segala dosa-dosa besar itu antara dia (Zaid) dengan Allah Ta’ala. Awang harap dia (Zaid) mendapat keampunan dari Tuhan Azzawajalla..Insya’Allah.

Ceritanya, sama seperti zaman Nabi Muhamad SAW mengikut sejarah Islam. Saidina Umar al-khatab r.a yang jadi sabahat Nabi SAW. Sebelum itu, merupakan ketua ‘samseng’..’ketua gangster’..pernah bunuh anak perempuannya yang ditanam hidup-hidup. Itu semasa dia (Umar) di zaman jahiliah bersama parti Abu Jahal yang mengetuai BN-Arab waktu itu.

Dan jika kita rajin baca buku-buku sejarah Islam banyak kisah-kisah seumpama itu dapat ditemui dan cerita sama sahaja zaman bersama jahiliah dan zaman bersama Islam.

Apa yang jadi masalahnya, para pemimpin Umno-BN, para Blogger Umno-BN dan para Wartawan Umno-BN malas baca sejarah Islam. Dan jika ada yang baca dan tahu pun sengaja buat tidak tahu kerana jahat politiknya.

Maka, para Blogger Upahan Umno-BN pun buat cerita dan pendedahan demi pendedahan terutama dari blog ‘Gerakan-Anti-PKR’ (GAP) dan ‘Pisau Net’ dan ada beberapa lagi Blogger-blogger Upahan Umno-BN yang tolol-tolol dan bodoh-bodoh.

Mereka ini tahu rahsia Dato’ Zaid di zaman jahiliah dulu seperti yang digambarkan tetapi bukti bergambar yang asli tidak ada pada mereka dan jika ada pun gambar tersebut termasuk sekali dengan pemimpin-pemimpin Umno yang lain.

Maka, dibuatnya ‘super impose’ dan imej bertindih konon-kononnya si Zaid ini kaki botol, kaki judi dan kaki-kaki yang lain. Harapannya, pengundi Melayu Umno yang bodoh macam lembu dicucuk hidung percaya.

Tetapi, rupa-rupanya isu tersebut jadi ‘senjata makan tuan’. Hari ini, rakyat baru tahu pemimpin-pemimpin Umno-BN sebenarnya semua ‘kaki botol’, ‘kaki betina’, ‘kaki judi’ dan segala ‘kaki-kaki’ yang ada dalam dunia ini.

Di sini, Awang lampirkan (seperti di atas) beberapa keping gambar yang dihantar oleh para Blogger Umno-BN dan orang Umno-BN sendiri dan yang pernah bersama dengan Umno suatu ketika dahulu.

Justeru itu, disaat-saat terakhir kempen ini Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Nik Aziz pun turun ‘padang’ berkempen untuk membantu calon PKR, Dato’ Zaid Ibrahim di P94 Hulu Selangor.

Kata, Menteri Besar Kelantan Dato’ Nik Aziz Nik Mat tindakan menyerang peribadi calon PKR Dato’ Zaid Ibrahim sebagai perbuatan "orang yang tidak ada modal" untuk berkempen dalam pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor.

Beliau menyifatkannya sebagai satu "kerja bodoh dan kebudak-budakan" dilakukan oleh pemimpin Umno-BN dan para Blogger Upahan Umno-BN.

"Calon ini (Zaid adalah) calon parti, Kalau Umno ada modal, serang parti lah, jangan serang tubuh (peribadi individu). Ini kerja bodoh, ini kerja budak-budak.

"Ini calon parti. Parti A dan Parti B. Parti A lawan Parti B. Parti B lawan parti A. Jangan serang peribadi.

"Macam budak budak kecil lah, kalau dia boleh bertumbuk, dia bertumbuk. Kalau tak boleh bertumbuk, dia jebeh (menjelir lidah), dia meludah. Itu semata-mata nak lepas geram, tanda dia tak boleh jawab," jelasnya sambil menjelir lidahnya sedikit menyebabkan kira-kira 50 wartawan termasuk hadirin ketawa.

Nik Aziz yang juga Mursyidul Am PAS berkata demikian bagi menjawab soalan pemberita berhubung perbuatan menyerang peribadi Zaid yang didakwa seorang peminum arak tegar dan berjudi, dalam kempen pilihan raya.

Tok Guru Nik Aziz menyifatkan tindakan menyerang peribadi calon PKR Dato’ Zaid Ibrahim sebagai perbuatan "orang yang tidak ada modal" untuk berkempen dalam pilihan raya kecil tersebut.

‘Dan sebenarnya’…lagi sumber yang Awang perolehi keadaan sikap dan pendirian para pengundi di Hulu Selangor ini. Mereka (pengundi) telah ada pilihan dan telah lama bersedia untuk membuat pilihan bagi mereka.

Cuma, tempoh 10 hari berkempen ini sekadar ‘perayaan’ untuk mencari untung dan wang segera. Hakikatnya, rakyat telah ada pilihan ‘dihati’ untuk memilih calon Pakatan Rakyat dan calon PKR tersebut.

Kecuali, disaat-saat terakhir ini…Umno-BN membuat ugutan dan penipuan ditahap maksima dengan segala jentera kerajaan diperkudakan terutama Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Jabatan Perdaftaran Negara (JPN), Polis dan sebagainya.

Maka, akhirnya tidak mustahil dan tidak terkejut jika pada jam 11.00 malam esok (25 April 2010) keputusan pelik mengumumkan calon MIC, Kamalanathan adalah pemenangnya meski pun bukan pilihan rakyat dan pengundi sebenarnya.

HARAP-HARAP CALON BN TIDAK MENANG

0 comments:

 
Powered By Blogger | Original Design By Far East Technologies | Modified By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top