Apa Sudah Jadi Dengan Negeriku…(foto)






















Ungkapan ‘BELUM PERNAH SEBELUM INI’…’TIADA HALANGAN HANYALAH PELUANG’…’ISLAM HAD HARI TERENGGANU BESTARI’ yang diasaskan oleh dua pemimpin Umno diperingkat Pusat dan Negeri kini ibarat ‘senjata makan tuan’.

Apa tidaknya, setelah hampir dua penggal berlalunya pemerintahan kerajaan negeri Terengganu di bawah nakhoda Umno dan Barisan Nasional (BN) pelbagai kejadian ‘Pelik bin Ajaib’ berlaku di negeri ini.

Dua pemimpin Umno-BN itu ialah mantan Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi dan mantan Menteri Besar Kerajaan BN Terengganu, Dato’ Seri Idris Jusoh.

Kedua-duanya, kini telah menjadi ‘arwah’ dalam karear kepimpinan kerajaan sama ada negeri mahu pun pusat.

Hari ini, Awang tidak mahu komen panjang-panjang cuma Awang hendak tunjukkan gambar-gambar menarik yang berlaku dan terjadi di negeri Terengganu Darul Iman yang kita cintai ini.

Dari tragedi keruntuhan bangunan hinggalah kepada keruntuhan akhlak dan moral rakyat di negeri ‘Darul Runtuh’ ini.

Tujuannya, supaya member-member Awang yang tidak tahu menjadi tahu, yang tidak peduli menjadi peduli, yang tidak cakna menjadi cakna dan yang tak percaya menjadi percaya bahawa semua ini angkaran ketidakcekapan pemimpin politik Umno-BN yang mentadbirnya.

RENUNG TIDAK DENGAN EMOSI……FIKIR DENGAN TENANG

3 comments:

pemudabatuenam berkata...

negeri semakin maju awang wehh..

Shahr Albatnani berkata...

batu 6 dah 2 kali dah runtuh...runtuh harga...hehe

amdang81 berkata...

gambar hok kepala saje tu kes gape ek? dok ingat doh...

 
Powered By Blogger | Original Design By Far East Technologies | Modified By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top