Audit dedah kilang ‘e-Book’ bermasalah

Salam For All:
Sebenarnya, pendedahan yang dibuat oleh seorang wakil rakyat PAS mengenai masalah besar yang dilaku terhadap kilang ‘e-Book’ TOP IT Industries Sdn. Bhd bukan fitnah atau sengaja cari silap salahnya.

Tetapi, ianya benar-benar berlaku serta boleh membahayakan 67 nyawa para pekerja di kilang berkenaan jika tidak ditangani segera.

Baru-baru ini, Awang turut diajak oleh rakan-rakan media ke lokasi tapak kilang berkenaan yang dikatakan berharga RM12 juta itu di kawasan Perindustrian Gong Badak, Kuala Terengganu.

Jadi untuk tatapan umum para pembaca serta peminat Awang ini disertakan beberapa helaian laporan dari Jabatan Audit Negara Cawangan Terengganu yang Awang terima dari seseorang.

Maknanya, jika kita hendak kata fitnah atau laporan itu tidak betul bukan wakil rakyat PAS itu yang salah atau tidak betul tetapi laporan Audit Negara itu yang tidak betul dan salah.

Cumanya, Adun Batu Buruk, Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi itu hanya menyampaikan maklumat serta mendedahkan berlakunya penyelewengan sebagaimana yang dilaporkan oleh Jabatan Audit terbabit.

Oleh itu, sila perhati dan baca betul-betul dan satu persatu dari helaian demi helaian sebelum kita tuduh siapa fitnah siapa?


NOTA: ‘Yang Salah Tetap Salah dan Yang Benar Tetap Benar’

0 comments:

 
Powered By Blogger | Original Design By Far East Technologies | Modified By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top