PBB tinggal ‘gusi’- Malaysia harimau ‘kertas’

Salam Anti APCO:


Malaysia menggesa Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) mengadakan mesyuarat tergempar bagi membincangkan kejadian serangan rejim Israel terhadap kapal Turki ‘Mavi Marmara’ yang membawa aktivis misi kemanusiaan ke Gaza termasuk dua rakyat negara ini.

Menteri Luarnya yang tidak ‘bertaring’, Dato’ Anifah Aman berkata serangan yang dilakukan rejim itu di perairan antarabangsa menggambarkan bahawa Israel tidak menghormati peruntukan undang-undang antarabangsa.


Malaysia yang disifatkan sebagai ‘harimau kertas’ pula mengutuk sekeras-kerasnya serangan tentera Israel yang tidak berperikemanusiaan terhadap kapal Mavi Marmara itu yang membawa keperluan asas seperti makanan, perubatan dan bahan binaan bagi keperluan rakyat Palestin.


“Serangan di perairan antarabangsa adalah satu pencabulan undang-undang perairan antarabangsa yang serius. Malaysia juga menggesa Majlis Keselamatan PBB mengadakan mesyuarat tergempar bagi membincangkan perkara ini supaya Israel tidak menyekat aktivis memasuki Gaza,” ujarnya.

Kapal Turki Mavi Marmara itu yang membawa ratusan aktivis misi bantuan kemanusiaan di Gaza serta dua kakitangan stesen televisyen Astro Awani diserang tentera Israel pagi semalam dalam pelayaran bagi melaksanakan misi berkenaan.


Manakala, Setiausaha Agung Liga Arab, Amr Moussa memanggil mesyuarat tergempar bagi membincangkan tindakan perkumpulan 22 negara Arab terhadap apa yang disifatkan "tindakan keganasan" Israel terhadap kapal misi bantuan antarabangsa ke Gaza.


Setiausaha Agung Liga Arab tersebut telah memanggil mesyuarat tergempar peringkat wakil bagi membincangkan jenayah kejam tentera Israel terhadap orang awam yang tidak bersenjata menyebabkan ramai terbunuh dan cedera.


Sementara itu, AFP pula melaporkan Hamas hari ini menyeru rakyat Arab dan umat Islam supaya 'berhimpun' di kedutaan-kedutaan Israel di seluruh dunia bagi membantah serangan maut rejim itu terhadap kapal-kapal yang membawa bekalan bantuan ke Semenanjung Gaza.


”Kami (Hamas) menyeru semua rakyat Arab dan umat Islam supaya berkumpul di kedutaan-kedutaan rejim Zionis itu di seluruh dunia,” kata jurucakap Hamas Sami Abu Zuhri sambil menggunakan perkataan Arab 'intifada'.

Perdana Menteri Hamas, Ismail Haniya di Gaza mengecam 'serangan' berkenaan dan turut meminta Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu melindungi aktivis yang mengikuti misi penghantaran bekalan bantuan itu.


Awang difahamkan, semua rombongan rakyat Malaysia yang menyertai Konvoi Bantuan Antarabangsa Gaza selamat walau pun 19 dari anggota konvoi itu terbunuh serta lebih 30 yang lain cedera.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PAS dari Meru, Dr Rani Othman dalam smsnya berkata beliau selamat dan kini kapal yang dinaikinya dipaksa berlabuh di Haifa.


’Dan Sebenarnya’…memanglah puak Yahudi ‘laknatullah’ itu merupakan manusia yang ‘keras hati’, jahat, zalim, gila dan tidak berperikemanusiaan di atas muka bumi ini.


Semua ini terjadi kerana umat Islam di seluruh dunia dan pemimpin-pemimpin negara umat Islam telah ‘dibeli’ dan ‘dididik’ oleh kefahaman Yahudi.


PBB langsung tidak boleh diharapkan walau pun sebesar ‘biji sawi’ untuk membela umat Islam, Negara Islam dan pejuang Islam.


Ini kerana, PBB itu sendiri diwujudkan secara terselindung untuk ‘menjaga’ kepentingan puak Yahudi serta rakan sejawatnya.


Apa yang diharapkan sememangnya tidak menjadi kenyataan kerana PBB telah ‘hilang taring’ serta tidak ada bisanya lagi. Dan adanya (PBB) pun sekadar ‘melepas batuk di tangga’ sahaja.


Begitu juga dengan negara tanahairku Malaysia ini. Kutukan yang dibuat terhadap rejim Israel-Yahudi itu hanya diketawakan oleh agen-agen Yahudi sahaja.


Ini kerana, Malaysia di bawah kepimpinan Perdana Menteri yang paling banyak masalah peribadi, yang terpaksa memikul ‘biawak hidup’ ketika menggalas tugas menerajui negara ini sebenarnya ‘sandiwara’ dan ‘marah-marah’ saying kepada Israel.


Tidakkah kita (rakyat) semua lupa dengan perlantikan sebuah firma Yahudi yang dinamakan APCO Worldwere bersama beberapa firma agen Yahudi lagi sebagai ‘penasihat’ kerajaan Malaysia di bawah pimpinan Dato’ Seri Najib Tun Razak.


Jadi…macam mana hendak marahkan puak Yahudi-Israel jika itu penasihat pentadbiran dan pemerintahan kita?

Jika tidak kerana agen-agen tersebut belum tentu Obama selaku Presiden Amerika Syarikat yang tolol itu pun sanggup untuk bertemu dan melayani budak Najib ini. Siapa dia (Najib)….dan ‘besar’ sangat ke?


Sebab itulah, bagi Awang apa yang dibuat oleh PM kite…dan marahkan Yahudi-Israel kerana bunuh sukarelawan misi bantuan kemanusiaan yang tidak bersenjata ke Gaza pada 31 Mei 2010, lalu sekadar ‘lakonan’ semata-mata.


Najib buat kenyataan untuk kutuk rejim Yahudi-Israel itu pun lambat dan dibuat setelah mendapat ‘nasihat’ dari APCO dan melihat semua pemimpin duni kutuk termasuk Obama Presiden Amerika.


Maka,…dia (Najib) pun turut samalah kutuk-mengutuk rejim Yahudi-Israel itu dan puak Israel-Yahudi itu rasakan kutukan pemimpin-pemimpin Negara umat Islam yang telah ‘dibelinya’ itu sekadar ‘halwa telinga’ sahaja.


Oleh itu, kpada umat Islam…kepada rakyat 1Malaysia…kepada semua kaum…kepada semua agama…kepada semua bangsa…kepada semua yang layak mengundi. Maka, kita kena tentukan masa depan negara ini diterajui oleh kepimpinan lain yang bukan dari kalangan Umno dan kerajaan Barisan Nasional.


Setelah bot-bot dan kapal itu diserang tentera komando Yahudi…maka, kapal ‘BN’ akan karam dan tenggelam. Kapal Barisan Nasional akan hanyut dan ‘berkubur’ di tengah lautan.


Maka, marilah sama-sama kita menaiki kapal baru, kapal harapan rakyat dan kapal Pakatan Rakyat (PR) pada PRU Ke-13, akan datang…setahun dari sekarang.

0 comments:

 
Powered By Blogger | Original Design By Far East Technologies | Modified By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top