Bangunan MTD Rhu Rendang perlu sumbangan

Assalamualaikum wwt;

Majlis Tindakan Dewan Undangan Negeri (MTD) Rhu Rendang kini dalam proses menyiapkan sebuah bangunannya setinggi tiga tingkat yang terletak di Kampung Kijing, Marang.

Bangunan tiga pintu tersebut menempatkan ruang niaga, pejabat serta dewan dengan keluasan 40 x 60 kaki persegi.

Kos dianggarkan berjumlah RM500,000 dan pihak pengurusan parti telah membelanjakan hampir RM200,000 hasil sumbangan individu serta orang ramai.

Sememangnya, beginilah sebab PAS tidak ada dana yang banyak, tidak ada taukeh balak dan taukeh judi yang bersama dengan PAS dan tidak ada projek yang bernilai berjuta atau berbilion pada orang PAS.

Maka, sudah semestinya kita pakat-pakat Bantu dan tolong siapkan bangunan yang bukan pun sampai 100 tingkat sebagaimana Najib hendak buat ‘Menara Warisan’ yang bakal menelan belanja beberapa billion sahaja?

Justeru itu, Pengarah MTD Rhu Rendang, Encik Mohd Embong berkata menjadi satu keperluan bangunan tersebut disiapkan segera sebelum Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang.

Ini kerana, katanya Dewan Undangan Negeri (Dun) Rhu Rendang diwakili oleh Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang yang juga Ahli Parlimen Marang.

Menurutnya, pejabat lama MTD merupakan rumah lama yang dijadikan pejabat tumpangan serta terlibat dengan pengambilan balik tanah oleh kerajaan.

“Kita (PAS) kena siapkan juga bangunan (MTD) ini sebelum pilihan raya (PRU ke-13) untuk kegunaan pejabat Dun Rhu Rendang.

“Ini (Rhu Rendang) kawasan Tok Guru Presiden (Ustaz Abdul Hadi) yang perlu dijaga dan disiapkan segera, Insya’Allah,” ujarnya.

Katanya, sumbangan kewangan atau berupa bahan binaan diperlukan dari para dermawan dan orang ramai.

Bendahari MTD, Encik Zaidi A.Ghani turut merayu sumbangan diperlukan bagi menyiapkan bangunan tersebut terutama bahagian pejabatnya.

Kata beliau, bangunan tersebut perlu disiapkan segera dan masalah kewangan telah membantut kerja-kerja menyiapkannya.

“Saya bagi pihak MTD Rhu Rendang merayu mana-mana individu dermawan dapat membantu sebahagian dari kerja-kerja menyiapkan bangunan ini.

“Kami (PAS) buat kerja secara gotong-royong tetapi ada bahagian tertentu yang memerlukan sumber kewangan untuk disiapkan,” jelasnya.

Sebarang bentuk sumbangan untuk menyiapkan bangunan tersebut sila hubungi Mohd bin Embong (Pengarah MTD) 013-954 0560 atau Zaidi A.Ghani (Bendahari MTD) 019-985 3128 atau melalui Awang sendiri di talian 010-901 3765.

Manakala, sumbangan terus boleh disalurkan melalui akaun Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB-13017010017791) atau MayBank (A/C: 163019285561).

0 comments:

 
Powered By Blogger | Original Design By Far East Technologies | Modified By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top