Bilal Ayob dapat motosikal

Salam Tok Bilal;
KUALA TERENGGANU: Keprihatinan PAS membantu rakyat sebenarnya tidak boleh dinafikan oleh Umno dan Barisan Nasional (BN) meski pun bukan atas nama kerajaan negeri.

Ini terbukti, apabila seorang warga emas yang bertugas sebagai bilal di Surau Al-Amin, Kampung Losong Atap Zin menerima sumbangan sebuah motosikal jenis Honda-70.

Penerimanya, Encik Ayob Abdullah, 62, bertugas sebagai bilal di Surau Al-Amin melahirkan rasa terharu dan bersyukur dengan sumbangan tersebut.

Kata beliau, selama ini sering kali bergilir menggunakan sebuah motosikal milik salah seorang anaknya.

“Saya rasa terharu, bersyukur dan berterima kasih kepada pihak PAS cawangan Losong Atap Zin ini yang prihatin dengan masalah saya.

“Selepas ini, tidak jadi masalah lagi untuk saya ulang-alik dari rumah ke surau ini untuk berkhidmat sebagai bilal sukarela, Insya’Allah,” ujarnya.

Beliau berkata demikian selepas Majlis Sumbangan Amal dan Kebajikan yang disempurnakan oleh Pesuruhjaya PAS Terengganu, Mohd Abdul Wahid Endut di Surau al-Amin, Losong Atap Zin, baru-baru ini.

Menurutnya, tugas sebagai bilal sukarela sebanyak lima waktu sehari semalam perlu kepada sebuah motosikal sendiri.

Katanya, inisiatif yang dilakukan oleh PAS cawangan tersebut wajar dicontohi di tempat lain jika mempunyai masalah sama.

0 comments:

 
Powered By Blogger | Original Design By Far East Technologies | Modified By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top